ယင္းသို႔လွ်င္ ဒြါရာဝတီျပည္မွ အစဥ္အတိုင္း ခ်ီလာခဲ့၍ ေတာင္ခြင္ကြၽန္းေအာက္၊ ထန္းတပင္ဆိပ္သို႔ ဆိုက္ေရာက္ေတာ္မူလွ်င္ တပင္တိုင္ တဲနန္း ေလးေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ စံေနေတာ္မူသည္။ ထိုအညာ ျမစ္စဥ္တေလွ်ာက္ျဖစ္ေသာ ပဌနဂိုရ္၊ မေကြး၊ ဝက္မစြတ္၊ ေရနံေခ်ာင္း၊ စကု၊ စလင္း၊ ေဘာင္လင္း၊ လယ္ကိုင္းၿမိဳ႕႐ြာသားတို႔သည္ ပ်ပ္ဝပ္ႀကိဳးႏြံသျဖင့္ လက္ေဆာင္လက္နက္မ်ားကို လာေရာက္ ဆက္သၾကကုန္သည္။
ထိုသူတို႔အားလည္း ဘြဲ႕၊ အမည္၊ အရည္၊ ေ႐ႊ၊ ေငြ၊အဝတ္၊ အစား၊ အစီး၊ အနင္း၊ အေဆာင္၊ အ႐ြက္မ်ားကို ရည္မ်ား ရွိသည္အေလ်ာက္ ခ်ီးေျမာက္ သူေကာင္း ျပဳေတာ္မူသည္။
ညီေတာ္ မင္းေနာင္, မင္းနဂါးတို႔ကိုလည္း နန္းၿမိဳ႕တည္ရန္ ေျမခံေကာင္းျမတ္ရာ၊ ဩဘာအတိတ္၊ နိမိတ္ မဂၤလာ၊ မဟာ ဘုမၼိ နက္သန္မွန္ေသာ အကြက္အရပ္၊ ေလ်ာက္ပတ္ တင့္တယ္၊ နယ္ပယ္ ခ်ဥ္းနင္း၊ ၾကည့္ရႈရမည္ အေၾကာင္း။
၎ေဒသအရပ္၊ ေကာင္းျမတ္ေသာအခြင့္၊ ေတာ္သင့္ ေတြ႕ရွိလွ်င္ ...တန္ေဆာင္း၊ ျပအိုး၊ ၿမိဳ႕ရိုး၊ က်ဳံး ေျမာင္း၊ ေကာင္းမြန္ ခိုင္လုံေအာင္၊ တည္ေထာင္ေဆာက္လုပ္၍ ေ႐ႊျပည္ေတာ္ကပါေသာ သရီရ ေမြေတာ္ ဓာတ္မ်ားကို ဌပနာ၍၊ ႀကီးစြာေသာေစတီ၊ တည္လုပ္ စီရင္ၿပီးလွ်င္ ပုံစံ အေသအခ်ာမ်ားႏွင့္ တင္ေတာ္သို႔ ေလွ်ာက္
ထားရမည္။
မွာထား အမိန႔္ေတာ္ရွိ၍ ညီေတာ္ျမတ္ႏွစ္ပါးကို ဗိုလ္ႏွစ္ေထာင္ (၂၀၀၀)၊ ဆင္တစ္ရာ (၁၀၀) ျမင္းငါးရာ(၅ဝဝ) မ်ားႏွင့္ ထြက္သြားရွာေဖြရမည္။
ေကာင္းျမတ္ေသာ မဂၤလာအခါေတာ္ ေ႐ြးစစ္ရွိေနစဥ္- သူေတာ္တစ္ဦးသည္ ဝတ္ျဖဴစင္ၾကယ္ ဝတ္လ်က္ ေအာင္လံေဆာက္သည္၏ အနီးအပါး၊ လာေရာက္ၿပီးလွၽင္
ခံ-သု-ေဝ ကို ျပန္လွန္ ျပဳ၍ ေရး
ဟူေသာ စကားကို ဆိုျမည္တမ္းၿပီးလွ်င္ ၎ေနရာအရပ္တြင္ပင္ ေပ်ာက္သြားေလ၏။
ထိုသူေတာ္၏ စကားကို ေအာင္လံ ေစာင့္သူတို႔က ၾကားသိ တင္ေလွ်ာက္ရာ- အေမးေတာ္ရွိ၍ ရခိုင္ပါ အမတ္ႀကီး၊ ဝိဒူရေက်ာ္ေခါင္ တင္ေလွ်ာက္သည္ကား
ဘုန္းေတာ္ အလြန္ႀကီးျမတ္ေတာ္မူလွေသာ အရွင္
မင္းေလးပါးတို႔၏ အႀကံေတာ္သည္ ဧကန္ စင္စစ္၊ ဧကရာဇ္ မင္းေစာကို၊ မေနာ မယိဒၶိ၊ ၿပီးစီးျခင္း ရွိမည္အေၾကာင္း၊ ဝိရိယေကာင္းေသာ စတုေလာကပါလနတ္တို႔သည္ လာေရာက္ ႏွိုးေဆာ္ေတာ့သည္။အမွန္ဟု၊ ယူရန္ ယူထိုက္ေသာ အခ်က္ျဖစ္ပါသည္။
ခံ-သု-ေဝ ကို၊ ျပန္လွန္ျပဳ၍ ေရး-ဟူရာ၌ ျမတ္စြာဘုရား
ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ေဒသနာ သုံးရပ္တြင္ သုတၱန္ ေဒသနာေတာ္၌ ဝဏၰ-အကၡရာ၊ ဗ်ည္း၊ သရ၊ ဒီဃ၊ ရႆမ်ားကို အသီးအသီး၊ ပုရပိုက္ ေပစာ၊ ေက်ာက္စာ မင္စာ၊ ေရးမွတ္ၾကလွ်င္...
လက္်ာဘက္ကို-ေရွ႕၊ လက္ဝဲဘက္ကို- ေနာက္၊ တစ္နည္းလည္း- ဗ်ည္း သုံးဆယ့္သုံးလုံးမွာ ကကို လက္ဝဲျဖစ္ေသာ ေရွ႕၊ ခကို လက္်ားျဖစ္ေသာေနာက္၊သဒၵါ႐ုပ္တြက္ရာ၌လည္း-ေရွ႕ အထက္၌ရွိေသာဣသရ ဩ ျပဳ ဟူ၍ ဆိုပါသည္။
ယင္းသို႔ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေဝ-ကို ေရွ႕၊ သု-ကို အလယ္။
ခံ-ကို ေနာက္၊ ဤသို႔ အကၡရာ သုံးလုံးကို သူေတာ္ဆိုေသာ စကားအတိုင္း ေရွ႕ေနာက္ျပန္၍ ေရးလွ်င္ ေဝ-သု-ခံ ျဖစ္ပါသည္။
၎ ေဝ-သု-ခံ ဟူေသာ မဂဓ ဘာသာကို ျမန္မာနက္
ေယာဇနာသည္ ရွိေသာ္...။
ေဝ = စင္စစ္သျဖင့္၊
သုခံ = ခ်မ္းသာသည္တကား။
ဤသို႔ အနက္ဆိုက္ေရာက္သည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ရာ
ခ်ဥ္းနင္း၊ ေတြ႕ ရွိအံ့ေသာ အရပ္သည္၊ သားေတာ္အစဥ္၊ ေျမးေတာ္-အဆက္၊ ျမစ္ေတာ္-အၫြန႔္၊ အဓြန႔္ရွည္စြာ၊ ဆင္းရဲ မစပ္ေသာ၊ ခ်မ္းသာျခင္းျဖင့္၊ခ်မ္းသာသုံးပါးႏွင့္ ျပည့္စုံပါမည္-ဟု ေလွ်ာက္ထား
လွၽင္...
မဂၤလာသုတိ ရွိေပေသာ စကားကို ငါ့အား ေျဖဆိုသူျဖစ္သည္-ဟု၊ အလြန္ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူ၍၊ ေ႐ႊကအစုံႏွင့္ ျမင္းေကာင္းတစ္စီး ဆုေပးေတာ္မူသည္။
ယင္းသို႔လွ်င္ ၿမိဳ႕နန္းတည္ရာ အရွာ အေဖြ ထြက္သြားေစရန္ ေန႕ ရက္ အခါ နာရီမ်ားကို ပညာရွိတို႔ႏွင့္တြက္ခ်က္ ေ႐ြးခ်ယ္ေစရမည္-အမိန႔္ရွိ၍၊ ေ႐ြးခ်ယ္ ရွိေနစဥ္...
တပ္ေတာ္ ေအာင္လံ႐ြက္တြင္ -ဧ-သု ဟူေသာ ကမၺည္းအကၡရာ ႏွစ္လုံးသည္ ေ႐ႊမင္ျဖင့္ ေရးဘိသကဲ့သို႔ ထင္ရွားစြာ ျဖစ္လာျပန္ေသာေၾကာင့္ ထိုအေၾကာင္းကို ထပ္မံ ေမးျမန္းျပန္ရာ- အမတ္ႀကီး ဝိဒူရေက်ာ္ေခါင္ ေလွ်ာက္သည္ကား...
အရွင္မင္းျမတ္-ကစၥည္းဆရာ စီရင္ေသာ သဒၵါက်မ္းတြင္
ဧ-အကၡရာသည္၊ သရအားျဖင့္သေဝထိုးကို ယူရပါမည္။
သု ဟူေသာ အကၡရာသည္ ဥသရကို ဝ ျပဳ၍ သ ကို ကပ္လွ်င္
သြ ျဖစ္ပါသည္။၎ သြ တြင္ ဧ သရ ကပ္ျပန္လွ်င္ ေသြ ဟူ၍ ေခၚေဝၚရပါသည္။ ေသြကို အနက္ေယာဇနာသည္ရွိေသာ္-နက္ျဖန္ဟူ၍ ရပါသည္။
ယင္းသို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္၊ သိၾကား ျဗဟၼာတို႔သည္ လ်င္စြာ ခ်ီသြားေစလိုေသာေၾကာင့္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အကၡရာကို မဟာေအာင္လံရြက္တြင္ - ႏွိုးေဆာ္ ေထာက္ပံ့ေသာ အရာ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ တင္ေလွ်ာက္လွ်င္ ...၊
ပညာရွိတို႔ တြက္ခ်က္ တင္ေလွ်ာက္ေသာ ေန႕ရက္ႏွင့္ တစ္ခ်က္တည္း ညီၫြတ္သည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ညီေတာ္ႏွစ္ပါးကို ခ်ီတက္ေစသည္။ ေၾကးနီေခ်ာင္းသို႔ ေရာက္ေလ၏။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment